PDCA日記 / PDCA Diary

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PDCA日記 / Diary Vol. 1,183「見た目は内面の一番外側」/ "Appearance is the outermost inner surface"

English follows Japanese.

PDCA日記 Vol. 1,183「見た目は内面の一番外側」】

 

私は最初の職場が外資系金融機関でしたが、日本企業ではあまり見られない面白い研修があったものです。

 

その一つに、「服装(attire)」に関する研修があります。

 

プレゼンの内容によってネクタイの色を変えたり、カジュアルな服装の人と話をする際にはそれに合わせる(ミラーリング)ようにしたりするなど、見た目が心理的に与える影響について色々なレクチャーを受けました。

 

今回紹介する資料「幸せをつかむ人ほど「見た目」にお金を使う」は「ニューヨーク・ミリオネアの教え 」を解説しており、「見た目はあなたの内面の一番外側」以下フレーズが印象的でした。

 

「成功者が絶対妥協しないことのひとつが、自己プロデュース。

 

政治家、経営者、ビジネスパーソン、俳優、芸術家など、自分の価値や提供するサービスに付加価値をつけたい方が私のクライアントになります。

 

彼らは自分の見せ方・魅せ方について誰よりも貪欲で、天才です。

 

ビジネスより先に自分のイメージを作り上げ、自分をより魅力的に見せることに全力を注ぐ人も少なくありません。

 

イメージを作ることが、最速でゴールへたどり着く方法だと思っているからです。

 

イメージは誰もが最速で見につけることができ、直接的にその効果を行使できる。

 

『でも、中身がともなっていなければ…』と思ったかもしれません。

 

ですが、彼らは、『このビジネスで1億稼ぎたい』なら、それに合わせたイメージが、中身を示す最適な手段だと思っています。

 

なぜなら外見は中身の一番外側の部分だからです。」(引用終わり)

 

それでは、本日もPDCAを回して行きましょう!   

 

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ニューヨーク・ミリオネアの教え 幸せをつかむ人ほど「見た目」にお金を使う
 

  

P.S. 今回紹介した資料「幸せをつかむ人ほど「見た目」にお金を使う」の舞台になっているニューヨークで私が働いていた時、「プレゼンテーション社会」であることをあらゆる局面で感じたものです。

 

ニューヨークの中華料理屋に行った時、お茶を入れるポットにモフモフのカバーがかけられていた時、「邪魔だけど可愛いと思う人もいるのだろうな」と考えながら、お茶を注いでいました。

 

プレゼンテーション社会は良し悪しであり、中身もないのに出世していく人が登場してしまうなど歪みが発生するケースもあります。

 

ただ、世界のビジネスはプレゼンテーションで決まる傾向があるため、日本人も海外に出て活躍するためには、ニューヨーク風のプレゼンテーション能力を身に付けておく必要があると思いますね😊。

 

< Mr. PDCAのボンジュール英語「見た目」 = 「appearance

 

今回出てきた「見た目」の英訳は、「appearance」になります。

 

「見た目は内面の一番外側」を英語で表現する場合、「Appearance is the outermost inner surface」とすればよいですね😊。 

 

ニューヨーク・ミリオネアの教え 幸せをつかむ人ほど「見た目」にお金を使う
 

 

  

PDCA (plan-do-check-action) Diary Vol. 1,183 "Appearance is the outermost inner surface"

 

The material introduced today "The more money you spend in happiness, the more money you spend in appearance (Japanese only)" explains "New York Millionaire's Teachings" and the following phrases were impressive in thee part "Appearance is the outermost inner surface".

 

"One of the things that successful people never compromise is self-production.

 

My clients are politicians, business owners, business people, actors, artists and others who want to add value to their value or the services they provide.

 

They are more greedy and genius than anyone else in how they show and attract themselves.

 

There are many people who devote themselves to creating their own image and making them look more attractive before doing business.

 

I think creating an image is the fastest way to get to the goal.

 

The image is the fastest one to find and can directly exercise its effect.

 

Because, appearance is the outermost inner surface." (Unquote)

 

Let's function PDCA today!   

 

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P.S. When I was working in New York, I felt that the United State was a "presentation society" in every aspect.

 

When I went to a Chinese restaurant in New York, the pot for tea was covered with something like fur.

 

The presentation society is good and bad, and there are cases where distortions occur.

 

However, since the world's business tends to be determined by presentations, I think that Japanese people need to acquire New York-style presentation skills in order to go abroad and play an active role 😊.

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