PDCA日記 / PDCA Diary

継続は創造だ! / Continuity is Creation!

PDCA日記 / Diary Vol. 1,363「優先順位を決める」/ "Decide Priority"

English follows Japanese.

PDCA日記 Vol. 1,363「優先順位を決める」】
 

過去のPDCA日記で、私は「ポストイットTODO法」を紹介しました。

 

やらなければならないことがでてくれば、小さなポストイットにTODO(やること)を書き、終わったらポストイットを破っていくことが、「ポストイットTODO法」です(破ることがポイントね :-)。

 

今回紹介する資料「うまくいっている人は朝食前にいったい何をしているのか」は、「スターバックスCEOが毎朝4時半に起きる理由」を解説しており、以下のフレーズが印象的でした。

 

「成功している人は、やるべきことの優先順位をきちんと決めている。

 

片づけなければならない仕事や、夢の実現につながることを優先している。

 

そして、一日のうちで自分のためだけに使える時間は、朝の時間しかない。」(引用終わり)

 

それでは、本日もPDCAを回して行きましょう!   

 

PDCA日記が更新されたら通知が欲しいという方がいましたので、そのような場合は Twitter をご利用ください :-)。https://twitter.com/MPdca

 

うまくいっている人は朝食前にいったい何をしているのか

うまくいっている人は朝食前にいったい何をしているのか

 

 

P.S. 何を隠そう(?)、このPDCA日記も早朝に書いていることがほとんどです。

 

過去のPDCA日記でも紹介していますが、朝の早い時間帯は文章作成にもっとも向いています。

 

ブログや日記が続かないとお悩みの方は、早朝の時間を使ってみてはいかがでしょうか :-)。

 

< Mr. PDCAのボンジュール英語「優先順位」=「priority」>

  

今回出てきた「優先順位」の英訳は、「priority」になります。

 

「彼女は、いつも仕事の優先順位を決めている」を英語にする場合、「She always decides job priorities」とすればよいですね :-)。

 

 

 

PDCA (plan-do-check-action) Diary Vol. 1,363 "Decide Priority"】

 

In the past PDCA diary, I introduced "Post-it TODO method".

 

When you come to the office in the morning and list up your tasks first.

 

Then, you write down TODO (things to do) on a small post-it and break it when you are done.

 

The material to be introduced today “What the Most Successful People Do Before Breakfast: How to Achieve More at Work and at Home” explains “The reason why Starbucks CEO wakes up every morning at 4.30 am” and the following phrases were impressive.

 

“Successful people decide priority before doing something.

 

Priority is given to work that must be cleared up and to the realization of dreams.

 

The only time you can use only for yourself in the day is morning time." (Unquote)

 

Let's function PDCA today!   

 

In case you would like to receive a notice at the time of PDCA Diary post, please utilize Twitter :-). https://twitter.com/MPdca 

 

What the Most Successful People Do Before Breakfast: How to Achieve More at Work and at Home

What the Most Successful People Do Before Breakfast: How to Achieve More at Work and at Home

 
プライバシーポリシー・お問い合わせ