今回紹介する資料「PIXAR <ピクサー>」は、「世界一のアニメーション企業の今まで語られなかったお金の話」を解説しており、「一発屋にならないために」部分の以下フレーズが印象的でした。
「大ヒットを飛ばすと、あとが大変だ。
成功すると、それが小さくても、いろいろなことが変わってしまう。
成功すると、そこまで強みとしてきたことが失われたりするのだ。
特に大事なのは、どのくらいの頻度で制作するのかと、クリエイティブ面をだれがコントロールするのか、だ。」(引用終わり)
それでは、本日もPDCAを回して行きましょう!
P.S. 過去の成功体験が大きな集団では、「今までこれで上手く行っていた」という声が大きい人に権限が集中しがちです。
成功体験の罠に陥らないようにするために重要なこととして、牽制機能の強化があります。
バランスの取れたリーダーであれば、組織の肥大化に伴って牽制がかかる仕組みを導入するケースが多く、この点が大きく成長する組織と途中で行き詰まる集団の違いと言えるでしょうね :-)。
The importance of accumulating small success experiences in business has been described in the PDCA diary.
On the other hand, great success experiences in the past may hinder the business in the future.
As the saying goes, "Sages learn from history, fools learn from experience", organizations that have long been dragging on what went wrong and fall into catastrophic situations have long existed.
The material to be introduced today "To Pixar and Beyond" explains the story of money that could not be told until now of the world's best animation company and the following phrases were impressive.
"If you make a big hit, the rest is hard.
If you succeed, even if it is small, many things will change.
If you succeed, you lose your strengths.
Of particular importance is how often you produce and who controls the creative side." (Unquote)
Let's function PDCA today!
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